Sayfalar

23 Kasım 2010 Salı

Ev Yapımı Kolay Kumpir;

Hafta sonları geç kahvaltı ettiğimiz için akşam üzeri çocuklar acıkmış oluyor. Ben de  geçen hafta pazar günü patates haşladım Tuz ve biber serperek yemek için. Baktım ki çocuklar böyle yemekten pek zevk almayacaklar onlara daha renkli bir hale getirmek için haşlanmış patatesten kumpir yapmaya karar verdim. Ben hep kumpiri fırında pişirerek yapardım baktım ki haşlayarak ta güzel oluyormuş. Daha az zahmetli ve güzel bir kumpir oldu. Sizlerde deneyin  inanın çok beğeneceksiniz. Yorumlarınızı bekliyorum. Afiyet olsun.

Gerekli malzemeler;
4 iri patates
4 çorba kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 çay bardağı konserve mısır
3 adet sosis
çekirdeği çıkarılmış siyah ve yeşil zeytin
salatalık turşusu
mayonez ve ketçap

Hazırlanışı;
Patatesleri  iyice yıkayıp  büyük bir tencerede bol su ile haşlıyoruz. Patatesler pişerken ayrı bir yerde sosisleri küçük küpler halinde doğrayıp tavada sıvıyağı ısıtıp sosisleri kavuruyoruz. Çiğ olarakta kullanabiliriz. Ama ben pişrmeyi tecih ediyorum.
Patatesler daha sıcakken herbirine birer yemek kaşığı tereyağını ekleyip tuz serpiyoruz ve keskin olmayan
bir bıçak yardımıyla  iyice karıştırarak yediriyoruz.Kaşar peyniri, kavrulmuş sosis, küçük küçük doğranmış salatalık turşusu, çekirdekleri çıkarılmış siyah ve yeşil zeytin ve mısır tanelerini patateslerin üzerine paylaşıtırıyoruz.
Üzerine de mayonez ve ketçap ekliyoruz. Kumpir servise hazır hale geliyor. Afiyet olsun.

Not; İsterseniz kumpirin içine başka malzemeler de koyabilirsiniz. Rendelenmiş havuç,haşlanmış bezelye, salam, sucuk kısacası içine konulacak malzemeler arzuya göre çoğaltılabilinir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder