Sayfalar

28 Aralık 2010 Salı

Bolu'nun Meşhur Nişasta Helvası;

Bolu'nun meşhur nişasta helvasını Bolu Mengenli arkadaşlarım Cemile ve Münevver hanımlardan öğrendim. İlk yediğimde çok beğendim. Daha önce yemediğim  bir helvaydı. Hemen tarifini aldım. Ve sizlerle paylaşıyorum. Mutlaka deneyin çok hafif ve güzel bir helva. Arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Yorumlarınızı Bekliyorum.

Gerekli Malzemeler;
200 gr tereyağı,
yarım kilo nişasta,
2 su bardağı su,
1,5 su bardağı tozşeker.

Hazırlanışı;
Tereyağını  bir tencerede hafifçe eritiyoruz. Eriyen yağa tahta kaşıkla karıştırarak yedire yedire yarım kg nişastayı katıyoruz. Nişastayı, yağını çekip pişinceye kadar eze eze karıştırarak kuvvetli ateşte tutuyoruz. Diğer yanda şekeri suda iyice eritip, nişasta pişince ateşin ısısını orta dereceye getiriyoruz. Karıştırılmakta olan nişastaya azar azar döktüğümüz şurubu iyice yediriyoruz. Sonra tencerenin kapağını örtüp, 4-5 dakika orta ısılı ateşte pişmeye bırakıyoruz. Bu sürenin sonunda tencerenin kapağını açıp, kevgirle karıştırılan nişastayı kum gibi taneleninceye kadar kevgirle karıştırrarak pişiryoruz. Nişasta helvası tanelenince tencereyi ateşten indirip helvayı servis tabağına boşaltıyoruz. Helvayı soğuduktan sonra veya isteğe göre sıcak sıcak servis yapıyoruz. İstenirse helvanın üzerine biraz pudraşeker ekilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder