Sayfalar

24 Eylül 2012 Pazartesi

Taze Kekik (Zahter) Turşusu:

Geçen gün büyük marketlerin birinde gezerken kekik turşusu yani zahter turşusu gördüm.Şimdi kekiğin tam zamanı. Her zaman alıp  kurutarak ufalayıp kışlık kekiğimi kendim hazırlıyorum. Eşim kekiği çok sevdiği için hemen pazardan taze kekik alıp turşu kurdum. Tadı inanın çok güzel oldu. Sizde denemek isterseniz aşağıda tarifini vereceğim. Kekiği seviyorsanız denemenizi tavsiye ediyorum. Kolay gelsin.


Gerekli Malzemeler:
3 demet taze kekik  (zahter)
2 bardak zeytinyağı
10 diş dövülmüş sarımsak
3 limon suyu
2 kaşık kalın  tuz

Hazırlanışı:
Kekikleri (zahterleri) yaprak yaprak kopararak bol suda birkaç kez yıkayarak topraktan arınmasını sağlayıp süzgeçte sularını süzüyoruz.
Kekikleri kavanoza doldurduktan sonra zeytinyağı, tuz, dövülmüş sarımsak ve limon suyunu ayrı bir kapta karıştırarak kekiklerin üzerine ekliyoruz.
Bir kaç gün içerisinde kekiklerin rengi sararıyor. Ve kekik turşusu yenmeye hazır hale geliyor .Uzun süre buzdolabında bu şekilde muhafaza edebiliriz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder