Sayfalar

25 Şubat 2013 Pazartesi

Etli Pirinç Yahnisi:

Etli pirinç yahnisi Trakya yöresine ait nefis bir yemek. Canım anneciğim bu yemeği herkesten daha güzel yapıyor. Geçen hafta memleketime (Şarköy'e) gittim. Annem bana yine etli pirinç yahnisini yaptı. Öyle güzel olmuştu ki inanamazsınız. Hemen resmini çekip sizlerle paylaşmak istedim. Büyük bir keyifle yedim. Ellerine sağlık anneciğim. İyiki varsın. Seni çok seviyorum.


Gerekli Malzemeler:
1 kilo kuzu eti
2 tane orta boy kuru  soğan
2 tane olgun domates
yarım su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz, pulbiber, karabiber

Hazırlanışı:
Öncelikle belirtmeliyim ki pirinç yahnisi kuzu etinden ziyade oğlak eti ile daha lezzetli oluyor. Ama oğlak eti mart ayının ortalarına doğru çıktığı için kuzu eti kullandık.
Eti iyice yıkadıktan sonra bir tencerede kendi suyu ile pişiriyoruz. Pişmesine yakın kuru soğanları yemeklik olarak ince ince doğrayarak, etin üzerine ekleyip, ara sıra karıştırmak suretiyle pembeleştiriyoruz. Daha sonra küp küp doğranmış domatesleri ilave ediyoruz. Etin iyice piştiğine emin olduktan sonra su ilave ediyoruz. Kaynayan suyun içine ayıklayıp, yıkadığımız pirinçleri ve tuzunu ekleyerek tencerenin kapağını kapatıyoruz. Önce hızlı daha sonra kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Kıvamını herkes arzu ettiği gibi ayarlayabilir. Pulbiber ve karabiber serperek sıcak sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder