Sayfalar

25 Şubat 2013 Pazartesi

Bolu Usulü Hoşmerim:


Ben hep hoşmerimi peynir , irmik ve şekerden yapılan tatlı olarak bilirdim. Geçen gün Bolu'lu bir arkadaşımda Mengenliler günü vardı. Bolu ve Mengen'e ait çeşitli yöresel yemekler vardı, ve ben hepsini sizlerle paylaşmak istedim. Yediğim hoşmerim çok farklı idi. Alıştığım bir lezzet değildi, ama güzeldi. Sizlerde değişik lezzetler tatmak isterseniz denemenizi öneririm. Kolay gelsin.

Gerekli Malzemeler:
2 su bardağı sütün çiği, (Kaymaklanmış süt)
2 su bardağı mısır unu.
2 yemek kaşığı tereyağı,
1 çay bardağı buğday unu
tuz

Hazırlanışı:
Yöresel olarak kaymağı ile birlikte kullanılacak süte, sütün çiği deniliyormuş arkadaşımdan öğrendim.Sütü ve tereyağı bir tavada kaynatıyoruz. Kaynayan karışımı yavaş yavaş karıştırarak mısır un ve buğday ununu ilave ediyoruz. Tuz eklenerek, hamur haline gelen karışımı, omlet gibi çift taraflı olarak kızartıyoruz. Servise sunulurken bal, toz şeker ve pekmez de dökülerek yenilebilir. Sıcak sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder