Sayfalar

10 Mayıs 2012 Perşembe

Keş Kızartması (Süzme Yoğurt Kızartması):

Keş süzme yoğurttan yapılan sert bir çökelektir. Herkesin mayaladığı gibi mayalanan yoğurt, tülbent bezi içinde iyice süzülür. Daha sonra bir ağırlık altında suyunun  atılıması sağlanarak elde edilir.
Genellikle Bolu ve civarında yapılır. Benim çok sevdiğim kardeşim gibi gördüğüm Bolu Mengenli Ayla'cığım yaptı. Ben çok sevdim. Hem görünüşü hem de lezzeti çok hoşuma gitti. Biz hanımlar  ilk kez yediğimiz bir şeyi  beğendiğimizde hemen tarifini alırız. Bende tarifini istediğimde keş yani süzme yoğurt kızartması deyince inanamadım. Eve gelince bende denedim. Sizde değişik lezzetleri seviyorsanız denemenizde fayda var. Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin.

Gerekli Malzemeler:
1 tas keş (süzme yoğurt)
1 tane yumrta
1 fincan un
tuz
kızartmak için sıvıyağ

Hazırlanışı:
Süzme yoğurdun içine yumurta,un ve tuzu ilave ederek iyice karıştırıyoruz. Elimizle yuvarlak şekil vererek una batırdığımız keşleri bir tavada kızdırdığımız sıvıyağın içinde akasını ve önünü kızartarak kağıt peçete ile fazla yağını alarak servis tabağına diziyoruz. Sıcak veya ılık olarak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder