Sayfalar

10 Ocak 2012 Salı

Kaşarlı Fırın Köfte:




Gerekli Malzemeler:
500 gr köftelik kıyma
1,5 su bardağı rendelenmiş taze kaşar peyniri
1 adet küçük boy kuru soğan
bir dilim bayat ekmek içi
 kimyon, karabiber, tuz

Hazırlanışı:
 Kıymayı derin bir yoğurma kabına alıp, rendelenmiş soğanı ve ufalanmış bayat ekmek içini katıp yoğuruyoruz.Daha sonra kıymaya tuz, karabiber ve rendelenmiş kaşar peynirini de ilave ederek yoğuruyoruz.  (Arzu edenler başka baharatlar da kullanabilirler.) Yoğurduğunuz kıymayı top haline getirip  ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıyoruz. Elinizi hafifçe yağlayarak veya sirkeye batırarak   kopartığınız parçayı önce top haline getirin daha sonra iki avucumuz içinde bastırarak köfte şekli veriyoruz. /daha güzel kabarması için ben elimi sirkeye batırarak şekil verdim).  Hazırladığınız köfteleri geniş bir tabağa dizin, üzerine streç film kapatarak buzdolabında 2-3 saat dinlendiriyoruz. Yağsız teflon tavada önlü arkalı pişirerek sıcak servis yapacağımız gibi fırın tepsisine dizerek 160 derecede altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Ben fırında pişirdim. Sıcak sıcak patates veya patates püresiyle dervis yapıyoruz. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. köfte tarifleriniz hem çok ulaşılabilir hem de çok lezzetli elinize sağlık yeni tarifleri bekliyorum

    YanıtlaSil