Sayfalar

2 Mart 2011 Çarşamba

Zeytinyağlı Patlıcan Oturtma;

Gerekli Malzemeler;
1 kilo patlıcan
4 tane büyük boy kuru soğan
7-8 diş sarımsak
4 tane domates
maydanoz
2 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz, şeker

Hazırlanışı;
Patlıcanlar alacalı soyarak tuzlu suyun içinde beklemeye alıyoruz. Suları süzüldükten sonra musakkalık  yuvarlak olarak dilimliyoruz.Tencereye çiğ olarak sırasıyla  en alta sudan çıkarılan acısı alınmış patlıcanlar, üzerine piyazlık doğranmış kuru soğan, sarmısaklar, küp küp doğranmış kabuğu soyulmuş domatesler, zeytinyağı tuz ve şekeri  ilave ediyoruz. Kapağını kapatarak kısık ateşte kendi suyunda pişmeye bırakıyoruz. Ocağın altını kapatmadan 3-4 dakika öncesinde maydanozları da ilave ediyoruz. Pişen yemeği soğuk servis olarak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Annecim yemeğini yurtta yaptım.Çok güzel oldu. Cnm tarifin için teşekkürler. Bayramda gelince senin ellinden yerim. :)
    Kızın: mügee

    YanıtlaSil
  2. Kızımın evden ayrılıp,şehir dışında bir üniversite kazanıp yurtta kalıp, benim yemek bloğuma girerek yemek yapacağını asla düşünemezdim. Mügeciğim iyiki yemek bloğu açmışım ki oraya bakarak yemek yapıyorsun. Seni çok seviyorum. Ellerine sağlık.Afiyet olsun. Öptüm.

    YanıtlaSil