Sayfalar

10 Aralık 2012 Pazartesi

Kaparili Dana Yahnisi:


Kaparinin ismini duymama rağmen bir sene önce turşusunu yiyerek tanıdım. İlk denediğimde değişik lezzetli ve baharatlı bir tat aldım. Beğenip, beğenmediğim hakkında çok yorum yapmadım. Ama bazı yemeklerin yanında sunumunun ve lezzetinin yakıştığını gördüm. Yaz tatilinde kaldığımız otelde hemen hemen her et yemeğinin içinde kapari olduğunu görünce bende kullanmaya karar verdim. Ve şimdi sizlere acizane benim yaptığım kaparili dana yahnisini sizlerle paylaşmak istiyorum. Tarif tamamıyla bana aittir. Sitemi takip eden  hanımlar yorum bekliyorum. Afiyet olsun.


Gerekli Malzemeler:
2 tane orta boy kuru soğan
yarım kilo dana but
1 çay bardağı kapari
2 yemek kaşığı tereyağı
1yemek kaşığı un
tuz, karabiber

Hazırlanışı:
Kuru soğanları yemeklik olarak ince ince doğruyoruz. Soğanları 2 yemek kaşığı tereyağında hafif pembeleşinceye kadar çeviriyoruz. Kavrulan soğanların üzerine 1 yemek kaşığı unu ilave edip, rengi sararınca üzerine sıcak su ekliyoruz. Daha önceden kuş başı olarak doğradığımız dana butu iyice yıkadıktan sonra pişmesi için unlu karışıma ekliyoruz. Et yumuşamaya başlayınca kapariyi atıyoruz. Ağır ateşte pişirdiğimiz yahninin altını kapatıp, tuzunu ekliyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz. Servis yaparken karabiber serpiyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder