Sayfalar

12 Aralık 2012 Çarşamba

Kakaolu Rula Pasta:


Geçen gün arkadaşlarımla oturmuş çocuklarımızdan bahsediyorduk. Derken konu bebeklikleri, yaramazlıkları ve tabiki yemek yememelerine geldi. Yerken keyif aldıkları ve yedirirken zorlanmadığımız yiyeceklere. Ben o an kızlarımın neyi çok sevdiğini düşündüm. Hemen aklıma kakaolu rula pasta geldi. Hem onlara eskiyi hatırlatmak hem de yine onların çocukluklarına dönmesini sağlamak için yıllar sonra yaptım. İyiki yapmışım. Onlarda bende çok keyif aldık. Unutulmuş ve yıllardır yapmadığım lezzetleri tekrar yapmaya karar verdim. Afiyet olsun.


Gerekli Malzemeler:
Pandispanyası için:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un 
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao

Kreması için:
2 tane yumurtanın sarısı
3 su bardağı soğuk süt
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya

Hazırlanışı:
Öncelikle pandispanyanın yapımıyla başlıyoruz. Yumurtalar ile toz şekeri beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Kalan mazlemelerisırasıyla  ekleyip karıştırıyoruz. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip,  hamuru kağıdın üzerine yayarak 180derecelik önceden ısıtılmış  fırında pişiriyoruz Bir yerde soğuması için bekletirken kremasını yapmaya başlıyoruz.
Vanilya hariç tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyup, orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Karışım kaynamaya başlayınca, bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatıyoruz. Vanilyayı ekleyip bir kez daha karıştırıyoruz.  Karışım ılınıncaya kadar ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayarak soğumaya bırakıyoruz.
Soğuyan pandispanyayı yağlı kağıttan  sıyırıyoruz. Hazırladığımız kremayı kekin üzerine döküp yaydırıyoruz. Keki rulo yaparak sarıyoruz. Arzu edilirse içine muz koyarak ta sarabiliriz. Fakat hemen tüketilmezse içindeki muz karararıyor. Onun için ben tercih etmiyorum.  Buzdolabında 2-3 saat kadar soğutup servis yapıyoruz. afiyet olsun.        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder